środa, 2 września 2015

Odkrywamy sekrety drzwi wszelakich - pierwsza odsłona quiet book nr 2


Zuzia uwielbia swoją pierwszą quiet book, którą pokazywałam tutaj. Nie potrafiłam poprzestać na jednej, zaczęłam więc gromadzić pomysły. Kiedy poznałam drugi temat z serii "12 sekretów" - akcji zainicjowanej przez TosioweIgraszki wiedziałam, że w drugiej quiet book musi znaleźć się sporo drzwi, których sekrety będziemy wspólnie z Zuzinką odkrywać.

Oto więc motyw drzwi w pierwszej odsłonie mojej drugiej "cichej książeczki".









Na początek pralka - bo i ona przecież posiada drzwiczki. Dzieci to uwielbiają, prawda? Pranie do pralki wrzucamy, klikamy guziczki, wyprane ubranka możemy powiesić na suszarce, upewniając się, że klamerki je mocno trzymają. ;) Ubranka należy oczywiście posortować wg kolorów - nie chcemy przecież, by coś zafarbowało. Na zdjęciach tylko część ubranek, które stworzyłam.






Na sąsiedniej stronie czeka na Zuzkę  otwieranie drzwi - drzwi na zamek i napy, bo nigdy za wiele ćwiczeń małych paluszków. Za drzwiami oczywiście kryją się niespodzianki - pacynki na paluszek. Poznajecie? To Cynamon i Trusia, bohaterowie rewelacyjnych wierszyków, o których wspomnę w jednym z najbliższych postów.







Co robimy z wysuszonym praniem? Wieszamy lub wkładamy do szafy oczywiście! Tu na półkach znajdują się koszulki, spodenki i sukienki. Ale kto je będzie nosił?

Może laleczka, która po wyjściu z kąpieli potrzebuje ubranek? :) Czy zielony pasuje do różowego? A może lepiej róż połączyć z fioletem?










Kolejne drzwi, które fascynują chyba wszystkie dzieci to drzwi lodówki.  W naszej filcowej lodówce, równiutko ułożone na półkach znajdują się dodatki do pizzy - [iankowa papryka w dwóch kolorach, ser, pomidor, pieczarki i brokuły. Zuzka uwielbia te strony. :)







Drzwi mogą również służyć do nauki - za tymi malutkimi drzwiczkami kryją się guziki - tyle ile wskazuje cyfra na drzwiach. Zuzia, choć mówi niewiele, zawsze chętnie liczy po swojemu. ;)








Przy okazji uchyliłam rąbka tajemnicy i pokazałam fragment sąsiedniej strony. Ale ciii, na razie więcej nie zdradzę. 


I ostatnie drzwi w naszej quiet book - pokazywałam je jakiś czas temu na facebooku. Te różnokolorowe domki należą do trzech świnek z klasycznej bajki. Obok domków znajduje się krzak, za którym mieszka wilk, którego wykorzystujemy również przy okazji innych stron z naszej książeczki. Wszystkie te filcowe zwierzątka to pacynki na paluszek - Zuzka lubi, gdy opowiadam jej bajki z użyciem takich atrakcji. :) Dlatego stworzyłam jeszcze więcej pacynek, pokażę je w kolejnym poście odkrywającym sekrety naszej cichej książeczki.








Które drzwi skrywały najciekawszy według Was sekret? :)

Już niedługo pokażę drugą część sekretów skrywanych przez naszą książeczkę, bo zostało jeszcze duuużo świetnej zabawy do zaprezentowania.






7 komentarzy:

  1. Cudna książeczka! Najlepsze 3 świnki i ich domki :o)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna książeczka.Moim zdaniem najlepiej opracowałaś temat sekretów drzwi.Brawo

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki dziewczyny :))))))
    A to dopiero początek! Bo książeczka ma dużo więcej stron. Mam nadzieję, że w weekend uda mi się ogarnąć fotki i je tutaj zaprezentuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Quiet booki, a twoje są przecudne! Mnie zawsze zachwycają pralki (kurcze nie wiem czemu, bo w domu raczej za tą maszyną nie przepadam :D ) ze skarpetami czy innymi ciuchami, pięknoty. Moje stronice nadal leżą i czekają na lepsze czasy, niestety prawo jazdy i wykańczanie domu sporo mojego czasu zjada i jakoś nie mogę się zebrać :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna książeczka, fajne drzwi :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zdarzyło się, że zapomniałem hasła do sejfu. Na szczęście firma www.kluczykolsztyn.pl szybko zareagowała na moje wezwanie.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...