poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Z biblioteczki Zuzinkowej Mamy #3: Vintage: sklep rzeczy zapomnianych - Susan Gloss

Podobno nie należy sądzić książki po okładce. Ale jeśli okładka przykuwa uwagę potencjalnego czytelnika? Kusi tytułem z tak modnym ostatnio słowem "vintage", kusi piękną tiulową sukienką, pastelowymi kolorami, tapetą w groszki - wiedziałam, że muszę ją przeczytać, choć nie liczyłam na wielką literaturę. I słusznie, choć to i tak przyjemna lektura. Okładka tym razem nie kłamie. 






"Vintage: Sklep rzeczy zapomnianych"autorstwa Susan Gloss to historia trzech kobiet, których losy splatają się właśnie w tym sklepie z ekskluzywną odzieżą używaną, prowadzonym przez jedną z bohaterek, Violet. Sklep jest spełnieniem jej marzeń, początkiem nowego życia po bolesnym rozwodzie. Violet uwielbia przedmioty z duszą, gromadząc je w sklepie i sprzedając, stara się ocalić je od zapomnienia. Spisuje ich historię, aby kupujący mógł poznać przeszłość wybranego przez siebie przedmiotu.

Wśród bohaterek jest również młoda dziewczyna oddająca do sklepu suknię ślubną, której nie miała okazji założyć, a także kobieta w średnim wieku wyprzedająca zawartość swoich szaf. 

W jaki sposób splotą się ich losy? Czy staną się dla siebie oparciem? 

Jeśli podejdziecie do lektury tej książki jak do czytania bajki dla dużych dziewczynek to się nie zawiedziecie. A że szybko wiadomo, jak się to wszystko skończy... Tak to już jest w bajkach. Duży plus za wspaniały klimat sklepu. Aż by się chciało wejść do takiego i pogrzebać wśród ubrań i pięknych przedmiotów i dopisać ciąg dalszy do ich historii. 

Tytuł: Vintage: sklep rzeczy zapomnianych
Autor: Susann Gloss
Moja ocena: 4/6

2 komentarze:

  1. Proszę napisać do mnie maila, którego znajdziesz u mnie na stronie w zakładce o mnie i możemy zacząć działać ze zmianami na blogu :-)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...